Heb je nog vragen over Weekend van de Klant, je deelname, het promomateriaal of de wedstrijd? Dan vind je hier waarschijnlijk wel het antwoord. Lees eerst even aandachtig onderstaande vragen en antwoorden, zo ben je het snelst geholpen. Vind je toch de oplossing niet, stuur ons dan gerust een mailtje via info@weekendvandeklant.be.
Iedereen kan deelnemen aan Weekend van de Klant. Je moet geen lid zijn van UNIZO, UCM of Comeos. We willen een feest maken voor alle handelaars, horeca en alle klanten. Er zijn geen beperkingen.
Iedereen die inschrijft voor 11 september ontvangt van ons trouwens gratis promomateriaal. Enkel leden van Comeos, UNIZO of UCM kunnen bij inschrijving (voor 11 september) gratis flyers aanvragen voor onze nationale wedstrijd.
Je kan je inschrijven op onze website via het inschrijvingsformulier. Je zaak verschijnt dan op de website, zo weet iedereen dat je meedoet en wat ze bij jou kunnen verwachten. We hopen dat je een leuke actie of attentie bedenkt om je klanten tijdens Weekend van de Klant te verrassen en bedanken voor hun trouw. Als lid van Comeos, UNIZO of UCM kun je bij inschrijving (voor 11 september) gratis flyers aanvragen voor onze nationale wedstrijd om uit te delen aan jouw klanten. Zoek je nog inspiratie? Bekijk dat zeker ons webinar ‘Haal het maximum uit het Weekend van de Klant’.
Neen, we verplichten uiteraard niemand. In steden en gemeenten waar volop op het Weekend van de Klant wordt ingezet, brengen wij heel wat volk op de been. Het is aan jou als ondernemer om in te schatten of een zondagsopening opportuun is. Op de affiche en op de website kan je aanduiden wanneer je effectief open bent, zo kun je het promotiemateriaal maximaal gebruiken.
Neen, niemand is verplicht om korting te geven. We raden dat zelfs af. Weekend van de Klant draait om het bedanken van klanten op een leuke manier, met beleving in de winkel en de winkelstraten en/of een kleine attentie. Als je dat wil kan je een eigen of een lokale attentie voorzien, of iets aankopen in onze webshop.
Op zoek naar leuke tips en ideeën om van jouw Weekend een succes te maken? Bekijk dan ons webinar ‘Haal het maximum uit jouw Weekend van de Klant’ en pluk ook na het Weekend nog de vruchten van je actie.
Nee, dit is niet verplicht. Weekend van de Klant draait rond het bedanken van je klanten voor de trouw, dit kan je op allerhande manieren doen. Je vindt steeds inspiratie op onze website, in onze nieuwsbrieven, op onze Facebookpagina en in ons webinar ‘Haal het maximum uit jouw Weekend van de Klant’.
In 2023 gaat Weekend van de Klant door op zaterdag 30 september en zondag 1 oktober. Weekend van de Klant is steeds het weekend waarin de eerste zondag van oktober valt.
UNIZO is de grootste ondernemersorganisatie van Vlaanderen en Brussel. We maken zelfstandige ondernemers sterker. We verdedigen hun belangen, van starter en eenmanszaak over vrije beroeper tot grote KMO, samen met de vele bij ons aangesloten sectororganisaties. We organiseren talloze infosessies, opleidingen en netwerkactiviteiten, nationaal, regionaal en lokaal. We adviseren ondernemers via de UNIZO Ondernemerslijn, het Kennisnet en webinars. We voorzien interessante kortingen via onze partners. www.unizo.be
UCM is de belangrijkste Franstalige werkgeversorganisatie die de belangen van zelfstandigen en bedrijfsleiders behartigt. De UCM ijvert voortdurend voor een beter zelfstandigenstatuut en lagere lasten. De UCM reikt zelfstandigen en kmo-leiders bovendien een volledig dienstenpakket aan waardoor ze hun onderneming efficiënter kunnen managen, zoals een sociaal verzekeringsfonds, een sociaal secretariaat, een kinderbijslagfonds en een ondernemingsloket. www.ucm.be
Comeos is de federatie voor handel en diensten in België, dit betekent dat wij de ketens die actief zijn in ons land vertegenwoordigen. Onze leden zijn actief in verschillende sectoren waaronder fashion, health&beauty, DIY, interior, food en nog vele anderen. Wij organiseren regelmatig meetings per sector of per expertise (sociaal, duurzaamheid, mobiliteit, economisch-juridisch, …). Onze jaarlijkse events, zoals de Mercuriusprijs, Summer Happening of Captains of Commerce zijn de ideale netwerkmomenten. www.comeos.be
Neen, je moet geen lid zijn van Comeos, UNIZO of UCM. Weekend van de Klant staat open voor iedereen. We willen een feest maken voor alle handelaars en alle klanten. Er zijn geen beperkingen, iedereen kan zich inschrijven.
Iedereen die inschrijft voor 12 september ontvangt van ons trouwens een gratis pakketje met promomateriaal. Enkel leden van Comeos, UNIZO of UCM kunnen bij inschrijving (voor 12 september) echter gratis flyers aanvragen voor onze nationale wedstrijd.
Dan is er iets misgelopen met je inschrijving. Heb je een bevestigingsscherm gezien? Zo niet, dan is je inschrijving niet doorgekomen en heb je misschien één of meerdere velden niet correct ingevuld. Probeer het gerust nog eens en dan lukt het zeker.
Je hebt een bevestigingsmail gekregen met daarin je login (dat is je emailadres) en paswoord (dit heb je zelf gekozen tijdens de inschrijving). Ga naar de “login” pagina op onze website en dan verschijnt de informatie van je winkel die je zelf kunt aanpassen.
Je hebt een bevestigingsmail gekregen met daarin je login (dat is je emailadres) en paswoord (dit heb je zelf gekozen tijdens de inschrijving). Ga naar de “login” pagina op onze website en dan verschijnt de informatie van je winkel die je zelf kunt aanpassen.
Eens je ingeschreven bent, is het jammer genoeg niet meer mogelijk om het wel/niet ontvangen van wedstrijdflyers aan te passen. Omwille van logistieke automatismen kunnen we deze gegevens immers niet meer wijzigen.
Als je twee of drie winkels hebt, vragen we je de eerste winkel in te schrijven via ons inschrijvingsformulier en even de bevestigingsmail met je login en paswoord af te wachten. Je kunt dan inloggen via de “login” pagina en daar de andere winkels toevoegen. Heb je méér dan drie winkels, dan kun je de Excel Weekend van de Klant downloaden, invullen, en terugsturen naar info@weekendvandeklant.be.
Nadat je je eerste winkel geregistreerd hebt, heb je een bevestigingsmail ontvangen met login (je mailadres) en zelfgekozen paswoord. Als je naar de loginpagina op onze website gaat, zie je daar je eerste winkel staan. Je kan dan bovenaan de pagina klikken op “nieuwe winkel”, hiermee kan je een nieuwe winkel koppelen aan hetzelfde mailadres en paswoord. Dit maakt aanpassingen makkelijker voor jou.
Ja hoor. Je kunt de Excel Weekend van de Klant downloaden, invullen, en terugsturen naar info@weekendvandeklant.be. Gelieve geen kolommen te verwijderen en alle zichtbare kolommen in te vullen om een optimale registratie mogelijk te maken.
Wil je een leuke actie organiseren voor Weekend van de Klant, alleen of met de handelaars uit je straat? Dan is het webinar ‘Haal het maximum uit jouw Weekend van de Klant’ zeker iets voor jou! UNIZO Retail expert Steven Bollé reikt je tips en ideeën aan om van jouw Weekend een succes te maken, zowel tijdens alsook na afloop. Hij toont aan dat het Weekend ook een opportuniteit kan zijn om nieuwe klanten te genereren.
Je vindt ook steeds inspiratie op onze website, in onze nieuwsbrieven en op onze Facebookpagina.
Ja! Iedereen die inschrijft voor 12 september (lid of niet) ontvangt van ons een gratis pakketje met een affiche, 2 vellen attentiestickertjes en ballonnen. Je ontvangt het pakketje na inschrijving gewoon via de post vanaf begin september.
We raden je echter aan om in te schrijven voor eind augustus, zo ontvang je zeker tijdig jouw materiaal. Met je zelf gekozen wachtwoord kun je achteraf al jouw gegevens nog aanpassen.
Je ontvangt het pakketje na inschrijving gewoon via de post vanaf begin september. Als je tijdig jouw materiaal wilt ontvangen en je etalage in een Weekend van de Klant jasje steken, raden wij je aan om je in te schrijven voor eind augustus 😉
In het gratis pakketje zit een affiche, 2 vellen attentiestickertjes en ballonnen. Vroeg je als lid bij inschrijving ook wedstrijdflyers aan, dan ontvang je die ook in het pakketje.
Natuurlijk. We hebben een webshop met extra promomateriaal. Je kunt er o.a. affiches, ballonnen of attentiestickertjes bestellen, maar ook bv. beachvlaggen en attenties.
Dat mag zeker, je mag het logo zelf echter niet bewerken en de logo’s van UNIZO en Comeos moeten te allen tijde zichtbaar blijven. Je kunt het logo downloaden bij het promomateriaal.
Eens je ingeschreven bent, is het jammer genoeg niet meer mogelijk om het wel/niet ontvangen van wedstrijdflyers aan te passen. Omwille van logistieke automatismen kunnen we deze gegevens immers niet meer wijzigen.
Je ontvangt van ons 200 flyers. Aan jou de keuze of je een flyer geeft aan elke betalende klant, of (afhankelijk van het aantal klanten dat je op een dag ontvangt) enkel vanaf een bepaald bedrag. Op elke flyer staat een unieke code die de klanten kunnen ingeven op de wedstrijdpagina. Elke code kan maar één keer ingegeven worden, de eerste deelname telt. Heb je flyers te veel? Geef ze dan aan je buurman of buurvrouw die ook meedoet. Er zullen vast en zeker bakkers, slagers, lokale supermarkten of anderen zijn die graag wat extra flyers krijgen voor hun klanten.
De wedstrijdflyers mag je enkel uitdelen tijdens Weekend van de Klant op 2 en 3 oktober 2021, aan klanten die een aankoop doen. Aan jou de keuze of je een flyer geeft aan elke betalende klant, of enkel vanaf een bepaald bedrag. Je ontvangt van ons 200 flyers.
De wedstrijd loopt van zaterdag 2 oktober tot en met zondag 17 oktober. Nadien is het niet meer mogelijk om deel te nemen of om je code in te geven.
De wedstrijdsite gaat pas online op vrijdagavond 1 oktober, aangezien de wedstrijd pas start op zaterdagochtend 2 oktober 2021.
De winkels die wedstrijdflyers hebben aangevraagd bij hun inschrijving, krijgen een icoontje van een wedstrijdbeker onder hun winkel op de website. Klanten kunnen dit makkelijker herkennen als ze zoeken op onze website naar winkels die deelnemen aan Weekend van de Klant.
Onze flyers zijn tweetalig, dus geen taalproblemen meer voor anderstalige klanten.