Logo Weekend van de Klant - Weekend du Client

Veelgestelde vragen

Heb je nog vragen over Weekend van de Klant, je deelname, het promomateriaal of de wedstrijd? Dan vind je hier waarschijnlijk het antwoord! Lees eerst even aandachtig onderstaande vragen en antwoorden, zo ben je het snelst geholpen. Vind je de oplossing echt niet, stuur ons dan gerust een mailtje via info@weekendvandeklant.be.

 

Over ons

Iedereen kan deelnemen aan Weekend van de Klant. Je moet geen lid zijn van UNIZO, UCM of Comeos. We willen een feest maken voor alle handelaars en alle klanten. Er zijn geen beperkingen.

Je kan je inschrijven op onze website via het inschrijvingsformulier. Je winkel verschijnt dan op de website . Je kunt ook digitaal materiaal downloaden op onze site en indien gewenst extra materiaal of attenties bestellen via onze webshop. We hopen dat je tijdens het Weekend van de Klant een leuke actie of attentie bedenkt om je klanten te bedanken voor hun trouw. Zoek je nog inspiratie? Bekijk dat zeker ons webinar ‘Haal het maximum uit het Weekend van de Klant’.

Neen, we verplichten uiteraard niemand. In steden en gemeenten waar volop op het Weekend van de Klant wordt ingezet, brengen wij heel wat volk op de been. Het is aan jou als ondernemer om in te schatten of een zondagsopening opportuun is. Op de affiche en op de website is de mogelijkheid voorzien om aan te duiden wanneer je effectief open bent, zo kun je het promotiemateriaal toch maximaal gebruiken ook al ben je maar op een van beide dagen open.

Neen, niemand is verplicht om korting te geven. We raden dat zelfs af. Weekend van de Klant draait om het bedanken van klanten op een leuke manier, met beleving in de winkel en de winkelstraten en/of een kleine attentie. Indien gewenst kun je een eigen of een lokale attentie voorzien, of iets aankopen in onze webshop.

Op zoek naar leuke tips en ideeën om van jouw Weekend een succes te maken? Bekijk dan ons webinar ‘Haal het maximum uit jouw Weekend van de Klant’ en pluk ook na het Weekend nog de vruchten van je actie.

Nee hoor dit is zeker niet verplicht. Weekend van de Klant draait rond het bedanken van je klanten voor de trouw, dit kan je op allerhande manieren doen. Je vindt steeds inspiratie op onze website, in onze nieuwsbrieven en in ons webinar ‘Haal het maximum uit jouw Weekend van de Klant’.

In 2020 gaat Weekend van de Klant door op 3 en 4 oktober. Weekend van de Klant is steeds het weekend waarin de eerste zondag van oktober valt.

UNIZO is de grootste ondernemersorganisatie van Vlaanderen en Brussel. We maken zelfstandige ondernemers sterker. We verdedigen hun belangen, van starter en eenmanszaak over vrije beroeper tot grote KMO, samen met de vele bij ons aangesloten sectororganisaties. We organiseren talloze infosessies, opleidingen en netwerkactiviteiten, nationaal, regionaal en lokaal. We adviseren ondernemers via de UNIZO Ondernemerslijn, het Kennisnet en webinars. We voorzien interessante kortingen via onze partners. www.unizo.be

UCM is de belangrijkste Franstalige werkgeversorganisatie die de belangen van zelfstandigen en bedrijfsleiders behartigt. De UCM ijvert voortdurend voor een beter zelfstandigenstatuut en lagere lasten. De UCM reikt zelfstandigen en kmo-leiders bovendien een volledig dienstenpakket aan waardoor ze hun onderneming efficiënter kunnen managen, zoals een sociaal verzekeringsfonds, een sociaal secretariaat, een kinderbijslagfonds en een ondernemingsloket. www.ucm.be

Comeos is de federatie voor handel en diensten in België, dit betekent dat wij de ketens die actief zijn in ons land vertegenwoordigen. Onze leden zijn actief in verschillende sectoren waaronder fashion, health&beauty, DIY, interior, food en nog vele anderen. Wij organiseren regelmatig meetings per sector of per expertise (sociaal, duurzaamheid, mobiliteit, economisch-juridisch, …). Onze jaarlijkse events, zoals de Mercuriusprijs, Summer Happening of Captains of Commerce zijn de ideale netwerkmomenten. www.comeos.be

Inschrijven

Neen, je moet geen lid zijn van een van onze organisaties. Weekend van de Klant staat open voor iedereen, dus ook als je geen lid bent van Comeos, UNIZO of UCM moedigen we je aan om mee te doen. Elke handelaar kan zich inschrijven.

Dan is er iets misgelopen met je inschrijving. Heb je een bevestigingsscherm gezien? Zo niet, dan is je inschrijving niet doorgekomen en heb je misschien één of meerdere velden niet correct ingevuld. Probeer het gerust nog eens en dan lukt het zeker.

Je hebt een bevestigingsmail gekregen met daarin je login (dat is je emailadres) en paswoord (dit heb je zelf gekozen tijdens de inschrijving). Ga naar de “login” pagina op onze website en dan verschijnt de informatie van je winkel die je zelf kan aanpassen.

Je hebt een bevestigingsmail gekregen met daarin je login (dat is je emailadres) en paswoord (dit heb je zelf gekozen tijdens de inschrijving). Ga naar de “login” pagina  op onze website en dan verschijnt de informatie van je winkel.

Als je twee of drie winkels hebt, vragen we je de eerste winkel in te schrijven via ons inschrijvingsformulier en even de bevestigingsmail met je login en paswoord af te wachten. Je kunt dan inloggen via de “login” pagina en daar de andere winkels toevoegen. Heb je méér dan drie winkels, dan kan je Excel Weekend van de Klant downloaden, invullen, en terugsturen naar info@weekendvandeklant.be.

Nadat je je eerste winkel geregistreerd hebt, heb je een bevestigingsmail ontvangen met login (je mailadres) en zelfgekozen paswoord. Als je naar de loginpagina op onze website gaat, zie je daar je eerste winkel staan. Je kan dan bovenaan de pagina klikken op “nieuwe winkel”, hiermee kan je een nieuwe winkel koppelen aan hetzelfde mailadres en paswoord. Dit maakt aanpassingen makkelijker voor jou.

Ja hoor. Je kunt Excel Weekend van de Klant downloaden, invullen, en terugsturen naar info@weekendvandeklant.be.

Wil je een leuke actie organiseren voor het Weekend van de Klant, alleen of met de handelaars uit je straat? Dan is het webinar ‘Haal het maximum uit jouw Weekend van de Klant’ zeker iets voor jou! UNIZO Retail expert Steven Bollé reikt je tips en ideeën aan om van jouw Weekend een succes te maken, zowel tijdens alsook na afloop. Hij toont aan dat het Weekend ook een opportuniteit kan zijn om nieuwe klanten te genereren.

Promomateriaal

Neen, ook wij moesten budgettaire keuzes maken en kunnen deze editie geen gratis promopakketjes versturen naar alle ingeschreven handelaars.

Leden van UNIZO, Comeos en UCM ontvangen wél gratis promomateriaal. Onze affiche en attentiestickertjes zullen bezorgd worden via o.a. het ZO magazine, de UNIZO Ondernemersverenigingen, je Comeos-contactpersoon, …

We maken uiteraard wel een affiche, materiaal voor sociale media, … dat iedereen (leden én niet-leden) zelf vrij kan downloaden (en afprinten) op de pagina ‘Promomateriaal’.

In onze webshop kun je zoals steeds bijkomend (fysiek) materiaal bestellen.

Ja, leden van UNIZO, Comeos en UCM ontvangen naar goede gewoonte gratis promomateriaal. Onze affiche en attentiestickertjes worden dit jaar niet verzonden met de post, maar zullen bezorgd worden via o.a. het ZO magazine, de UNIZO Ondernemersverenigingen, je Comeos-contactpersoon, …

Ja, op de pagina ‘Promomateriaal’ kun je vrij onze affiche, materiaal voor sociale media, … downloaden, ongeacht of je lid bent van UNIZO, Comeos of UCM of niet.

Natuurlijk. We hebben een webshop met extra promomateriaal. Je kunt er o.a. affiches, ballonnen of attentiestickertjes bestellen, maar ook bv. beachvlaggen en attenties.

Dat mag zeker, je mag het logo zelf echter niet bewerken en de logo’s van UNIZO en Comeos moeten te allen tijde zichtbaar blijven. Je kunt het logo downloaden bij het promomateriaal.

Wedstrijd

Neen, we voorzien een wedstrijd op onze sociale media waaraan klanten van álle handelaars kunnen deelnemen. Je moet je hier dus niet voor registreren. Meer info over onze wedstrijd vind je hier.

Meedoen aan onze wedstijd is heel simpel. Klanten die tijdens Weekend van de Klant gaan winkelen en een originele foto, filmpje, boomerang, … maken, moeten die delen op sociale media met de hashtag #weekendvandeklant. De leukste, origineelste, meest creatieve posts maken dankzij Selectair en TUI kans op een van de 5 leuke citytrips in eigen land of de 2 gastronomische verwenweken in Duitsland of Frankrijk, telkens voor 2 personen. Meer info over onze wedstrijd vind je hier.